Trygg-Hansa: Bada tillsammans
Det finns alldeles för många ensambadare runtom i landet, nästan var tredje svensk menar att de alltid badar ensamma eller att det händer ibland....
Läs mer
Det finns alldeles för många ensambadare runtom i landet, nästan var tredje svensk menar att de alltid badar ensamma eller att det händer ibland....
Läs mer
MAX Burgers ser det som en av sina viktigaste uppgifter att se till att deras gröna burgare smakar minst lika gott som de som serveras...
Läs mer
EasyParks vision är att göra städer lite mer levande. Företaget har hjälpt många städer att ställa om från traditionella p-automater till moderna och bekväma...
Läs mer
Vi äter med öronen brukar man ju säga, eller? Nej det brukar man inte. Men faktum är att fler borde använda ljud i sin...
Läs mer
Det här är vår första reklamkampanj för Kronans Apotek och Apoteksgruppen. Kampanjen ”Hälsosamma priser” går ut på att få fler att upptäcka kedjornas låga...
Läs mer
Vi har en stående brief att löpande identifiera omvärldshändelser som inspiration till kommunikation som ger Lidl möjlighet att nå ut i egna kanaler med...
Läs mer
Efter fler år som huvudsponsor till svenska hockeyligan gick Betsson och SHL skilda vägar säsongen 2021/22. Huvudsponsorskapet hamnade hos en av de största konkurrenterna....
Läs mer
Till julen, årets kanske stressigaste högtid, lanserade vi med Samsung det mest avslappnade vi kunde tänka oss: världens första TV-spa. Vi gjorde det för...
Läs mer
Under 2021 var MAX Burgers huvudsponsor till Idol på TV4. Syftet med samarbetet var att nå fram till barnfamiljer och unga vuxna med engagerande...
Läs mer
Pandemisäsongen i SHL 2020/2021 spelades inför tomma läktare. Smärtsamt för alla inblandade. För huvudsponsorn Betsson innebar det en utmaning att behöva hämta hem sin...
Läs mer
Dåligt ljud kan förstöra en hel filmupplevelse. Trots det lägger konsumenten inte alls lika mycket pengar på bra ljud som bra bild. För att...
Läs mer
Telia har samarbetat tillsammans med Friends för att motverka mobbing på nätet i många år. Syftet är att göra nätet till en roligare, tryggare...
Läs mer
Spelbranschen har i regel svårt att nå ut i bredare förtjänade medier. Därför arbetar vi löpande med att identifiera och agera på omvärldshändelser som...
Läs mer
I juli 2021 hade Gröna Lund varit stängt i ett år. Biljettförsäljningen i entrén stod på noll och tillsammans med sin dryckessponsor Heineken...
Läs mer
När pandemin gjorde det svårare att uppleva sommarens stora fotbollsupplevelser tillsammans tog vi Samsungs teknik till hjälp. Vi skapade TV-fåtöljen som är perfekt för...
Läs mer
Julen är en tid för gemenskap. Men faktum är att många känner sig extra ensamma just då, inte minst våra äldre. De är också...
Läs mer
Tillsammans med förlaget Lava skapade vi en kampanj för boken Den Sakkunnige. Boken som är skriven av pseudonymen Carl Berg behandlar den smutsiga, och okända,...
Läs mer
Tillsammans med Lidl skapade vi denna tidningsannons för att uppmärksamma deras arbete och målen med minskat matsvinn i butik. Annonsen fungerade även som en...
Läs mer
Ericsson har en väloljad organisation för att utveckla nya produkter, men idéer som inte passar kärnverksamheten har haft små möjligheter att omvandlas till något...
Läs mer
MAX Burgers är idag världens enda klimatpositiva restaurangkedja och för det har man tilldelats ett Global Climate Action Award av FN. Men man är...
Läs mer
Inför premiären av den åttonde och sista säsongen av Game of Thrones gjorde vi en PR-kampanj i form av ett anti spoiler-kit för Telia...
Läs mer
Lanseringen av 5G i Sverige har varit omdiskuterad länge. Men i månadsskiftet maj/juni 2020 var det äntligen dags för Telia att gå live med...
Läs mer
Vi jobbar tillsammans med 3 Step IT som är ett IT-finanseringsföretag med en ny typ av lösningar vilka fokuserar på minskat ägande och en mer hållbar...
Läs mer
För att uppmärksamma den stora öppningen av MAX Burgers nya restaurang på Medborgarplatsen i Stockholm valde vi att hylla något från platsen i sig,...
Läs mer
Malmqvist byggnads förädlar kommersiella fastigheter i Stockholm. Det är ett snabbväxande familjeföretag som erbjuder tjänster inom total, general och delad entreprenad. Bland deras kunder...
Läs mer
Coca-Cola bad oss organisera ett samplingsevent med jultema som skulle kommunicera ”gemenskap” och ”glädje”. Vår lösning blev en Coca-Cola automat med svenska julsånger...
Läs mer
Under hösten 2018 spreds Momo Challenge över världen. En vandringssägen om hemska utmaningar där barn och unga for illa via en chat i Whatsapp....
Läs mer
MAX Burgers är Sveriges äldsta burgarkedja. Den första restaurangen öppnade 1968 på Västra Kyrkallén 11 i Gällivare. Idag finns MAX över hela Sverige och...
Läs mer
Fredagen den 18 maj rapporterade Aftonbladet om att polisen fått rycka ut för att en person uppgett sig ha sett en säl på sin...
Läs mer
Inför öppningen av MAX Burgers nya restaurang på Hötorget i Stockholm tog vi fram annonser utformade som en hyllning till själva platsen i sig....
Läs mer
I ett allt mer reklamtrött samhälle skapade vi en digital utomhusannons för den väldigt lätta datorn Surface Pro 4. En annons som inte bara...
Läs mer
”WSP framtidssäkrar världen” är ett kommunikationskoncept skapat för att sätta ljus på viktiga framtidsfrågor som urbanisering, mobilitet och social hållbarhet. I konceptet ryms allt...
Läs mer
Vintern kommer alltid till Norden. I år kom den flera gånger om. För att lysa upp dagarna i gråslasket och för att erbjuda nödvändigt...
Läs mer
Ombyggnationer göms vanligtvis bakom plank tills de är klara, förbipasserande varnas för oväsen och byggröra. Upplands Väsby kommun vill vända på detta i och...
Läs mer
Det svenska herrlandslaget i fotboll överraskade alla under fotbolls-VM i Ryssland sommaren 2018. Enbart att de kvalat in genom att slå ut Italien var...
Läs mer
MAX Burgers är Sveriges äldsta burgarkedja. Det första MAX öppnade 1968 på Västra Kyrkallén 11 i Gällivare av Curt Bergfors och Brita Fredriksson. Än...
Läs mer
Efter att USA under ledning av Donald Trump gjorde avsteg från klimatavtalet i Paris krävdes det att fler började göra mer för att lösa...
Läs mer
Läkare i Världen är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation som arbetar för att hjälpa människor i utsatta situationer, främst med hälso -och sjukvårdsinsatser....
Läs mer
MAX Lyxshake är en milkshake gjord på det traditionella viset. Handgjord i restaurangen med mjukglass som vispas med mjölk och ditt val av smak,...
Läs mer
Touch har blivit en naturlig del av våra datorer. Det går snabbare att peka, svepa och nypa på skärmen än att använda musen och...
Läs mer
Inför julen 2017 tyckte Lidl och vi att det var läge för ett riktigt inkluderande julbord. Tillsammans med tre matinfluencers bjöd vi in till...
Läs mer
Hur låter egentligen en stad? Eirik är kompositör och hittar inspiration överallt. Han har länge velat tolka Stockholm i ljud och Surface hjälper...
Läs mer
Två personer sitter bredvid varandra. Den ena har PC, den andre har Mac. Vem är den kreativa? 9 av 10 skulle svara ”personen med...
Läs mer
Uppdraget var att lansera Max nya gröna hamburgermeny. Affärsmål: att 5% av gästerna skulle välja en vegetarisk hamburgare under lanseringen och 0,3% i...
Läs mer
Har du alltid drömt om en tyngdlös hemmabiovisning? Vi med! Dock svårt och dyrt då man måste flyga väldigt högt. Men med lite kreativitet...
Läs mer
Vi är många som tar massvis med foton och spelar in videofilmer vilka sparas lokalt på mobiltelefonen. Risken är att alla fina minnen vi...
Läs mer
Läkare i Världen är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation som arbetar för att hjälpa människor i utsatta situationer, främst med hälso -och...
Läs mer
Svenske journalisten Dawit Isaak har suttit oskyldigt fängslad i Eritrea i över 12 år. En väldigt lång tid. Tid får oss att glömma och...
Läs mer
Buddy Check är en app som hjälper vänner att hålla ihop under utekvällen. En GPS i kombination med uppdrag, som genomförs under tidspress för...
Läs mer
Vi svenskar spenderar uppskattningsvis 6 miljarder på julklappar varje år. Det är massvis med paket och presenter. Vi får till och med saker vi...
Läs mer