Telia: Game of Thrones Anti Spoiler-kit

Telia: Game of Thrones Anti Spoiler-kit

Inför premiären av den åttonde och sista säsongen av Game of Thrones gjorde vi en PR-kampanj i form av ett anti spoiler-kit för Telia Play och HBO Nordic. Detta för att hjälpa alla som inte kunde se de nya avsnitten exakt när de kommer online. Varje avsnitt i sista säsongen fick ett eget märke som fans kunde fästa på jackan för visa omvärlden vilket avsnitt man precis sett. Detta för att göra det enklare för kollegor, kompisar och klasskamrater att veta vad som gick att prata om, och inte prata om, gällande sista säsongen. På Telias kampanjsite fanns även ett par budord gällande spoilers att begrunda och dela med andra. Kampanjen väckte stor förtjänad uppmärksamhet i Sverige och övriga världen. Bland annat på Feber och i Mix Megapol men även på TrendHunter i USA, på fransk radio och Esquire i Spanien för att nämna några.

 

Till toppen