Betsson: Nästa ICA-Stig

Betsson: Nästa ICA-Stig

Spelbranschen har i regel svårt att nå ut i bredare förtjänade medier. Därför arbetar vi löpande med att identifiera och agera på omvärldshändelser som kan hjälpa positionera Betsson som en del av vardagen i vilket odds och sannolikhet kan appliceras på skeenden. Målet är ett bredare positivt mediegenomslag för Betsson.

När det blev officiellt att Sveriges kanske mest kända reklamfilmskaraktär, ICA-Stig, spelad av Loa Falkman skulle komma att spelas av en ny skådespelare fullkomligt exploderade sociala medier av spekulationer. Vi såg möjligheten att samma dag som nyheten spreds låta Betssons oddsexperter kommentera spekulationerna och resonera kring olika sannolikheter mellan skådespelarvalen.

Oddslistan för Stig ledde till nytt rekord i tillströmning av nya kunder från ett ”icke-sport event”, endast USA-valet var större. 40 nyhetsartiklar där Betsson nämndes som oddsexpert. Uppskattad förtjänad medieräckvidd för aktiveringen landade på 5,7 miljoner.

Till toppen