MAX Burgers: Ät med öronen

MAX Burgers: Ät med öronen

Vi äter med öronen brukar man ju säga, eller? Nej det brukar man inte. Men faktum är att fler borde använda ljud i sin kommunikation. Framförallt för att skapa känslor.
Det blev utgångspunkten för oss när vi fick uppdraget att förlänga kampanjperioden för MAX Burgers nya kycklingburgare genom att starta kommunicera innan själva lanseringsdagen. Vi kunde därför inte berätta om, eller visa de nya burgarna. Men vi kunde dela hur de lät.

Med ett specialbyggt ljudbås spelade vi in ljudet av frasigt friterad svensk kyckling. Ljudet kom från MAX egna gäster som vunnit en plats på vår hemliga provsmakning. Filmer med ljudet av äkta gyllene fras hjälpte oss förmedla god smak och passion för bra mat i MAX egna kanaler helt utan snygga frestande matbilder.

Kampanjen skapade spekulation i MAX sociala medier om vilken typ av burgare som var på gång och banade väg för den stora lanseringskampanjen. En kampanj som kraftigt ökade försäljningen av kycklingburgare samt bidrog till att MAX stärkte sina marknadsandelar.

 

 

Till toppen