MAX Burgers: Max Sessions

MAX Burgers: Max Sessions

Under 2021 var MAX Burgers huvudsponsor till Idol på TV4. Syftet med samarbetet var att nå fram till barnfamiljer och unga vuxna med engagerande kommunikation. JMWGolin fick i uppdrag att växla ut sponsorskapet närmare restauranggästen.

I Idol handlar allt om att vinna. Du ska vinna delfinaler och slutligen vinna allt. Alla andra förlorar. Varje vecka blir någon utröstad och får åka hem.
Hem till det som egentligen betyder något. Platsen du kommer ifrån. Vännerna. Familjen. Den härliga kärleken ville vi hylla, genom att dra fördel av MAX lokala närvaro i hela landet.

Därför skapade vi MAX Sessions. En serie lokalt arrangerade minikonserter, inte för vinnaren, utan för de som röstats ur programmet, på MAX i deras hemort. Konserter som också livesändes i MAX sociala medier. Fansen fick på detta sätt möjlighet att hylla sina lokala hjältar både fysiskt och digitalt. Artisterna fick fortsätta uppträda, trots att de röstats ut. Och MAX fick besökare till restaurangerna, fint content till sina kanaler och emotionella värden till sponsorskapet.

 

Till toppen