MAX Burgers: Delifresh Plant Beef

MAX Burgers: Delifresh Plant Beef

MAX Burgers är idag världens enda klimatpositiva restaurangkedja och för det har man tilldelats ett Global Climate Action Award av FN. Men man är inte nöjda. Det långsiktiga målet är att 2022 ska 50% av alla sålda burgare vara tillagade av annat än rött kött. Därför lanserades Delifresh Plant Beef, en växtbaserad burgare som ser ut som kött och smakar som kött. I en integrerad kampanj, med utgångspunkt i PR och sociala medier, blev vårt uppdrag att 1) skapa uppmärksamhet och 2) öka intresse och försäljning.

Vi jobbade med överraskande blindtester på video som skapade engagemang i sociala medier samt tog fram en skräddarsydd medierelationstrategi med MAX egna chefskock i spetsen som gjorde att MAX särskilde sig från sina amerikanska konkurrenter samtidigt samtidigt som det rullades ut TV-annonser och aktivering i restaurang.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för våra senaste nyheter, spaningar och tips.

Till toppen