Utbildning i sociala medier. Platser kvar.

Apropå företagens behov av ökad kunskap om sociala medier. Här finns kunskap att få, passa på att gå följande utbildning nästa vecka, det finns platser kvar!

Citat från tidigare deltagare:

  • ”Jag tycker kursen var väldigt givande och har redan rekommenderat den vidare till flera andra. Kursen väckte tankar om att Webb 2.0 kommer påverka marknadsavdelningarnas organisation. Det råder inget tvivel om att möjligheten till tvåvägskonverstaion med vår publik är otroligt attraktiv men vem äger ansvaret? PR-folket? Webbavdelningen? Idag ägs inte uppgiften av någon och den är för stor för att enkelt addera i existerande organisationer.” Anna Hermansson, Marknadschef, Intel Sweden

Under en fullspäckad dag ger vi dig kunskap och idéer om hur du kan använda dig av sociala medier i din marknadsföring, för att kommunicera med nuvarande och potentiella kunder samt bygga ert varumärke – på ett trovärdigt sätt! All tänkbara frågor om sociala medier får du svar på här.

Kursinnehåll:

  • Hur förändras mediekonsumtionen?
  • Hur kan vi som företag använda sociala medier för att få ut våra tjänster/produkter
  • Hur organiserar sig kunder?
  • Vilka verktyg finns? Podcasting, wikis, bloggar, nätverk m.m.
  • Hur kan vi använda oss av sociala medier för att nå vår målgrupp?
  • Hur kan vi använda oss av sociala medier för att bygga vårt varumärke?
  • Hur kan vi stärka relationen med konsumenterna?
  • Vilken trender ser vi idag och i framtiden?
  • Vilka hinder finns för genomförande?
  • Vilka lyckade exempel finns det?

Föreläser gör JMW representerade av Björn Mellstrand VD och Brit Stakston, kommunikationskonsult specialiserad på sociala medier samt Niclas Strandh, planner och delägare Heimer & Company och en av Sveriges mest väletablerade bloggare med bloggarna Researcher och Deepedition.

Varmt välkomna!

Till toppen