Trygg-Hansa väljer JMWGolin

Trygg-Hansa väljer JMWGolin

Nu kan vi stolta och glada berätta att Trygg-Hansa har valt oss som ny PR-partner. Samarbetet inleds direkt och kommer innefatta såväl långsiktiga strategier som utveckling av PR­-aktiviteter och löpande rådgivning. Vårt första gemensamma projekt blir Trygg-Hansas årliga vattensäkerhetskampanj, som lanseras runt midsommar.

”Vi hade förmånen att möta branschens bästa byråer i upphandlingen men när vi träffade JMWGolin sa det bara klick! Det var väldigt tydligt att JMWGolins pitch var ett resultat av nyfikna och erfarna konsulter som utstrålar arbetsglädje och är genuint intresserade av oss på Trygg-Hansa och vår ikoniska livboj. Teamet på JMWGolin har all den kompetens som krävs för att inspirera och utmana oss, nu när vi står redo att ta vår kommunikation till nästa nivå med utgångspunkt i vårt gedigna kommunikationskoncept Trygghet för livet”, säger Maria Ankarcrona, kommunikationschef på Trygg-Hansa

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg-koncernen, Skandinaviens största försäkringsbolag. Företaget erbjuder inte bara försäkringar utan är också en engagerad samhällsaktör, bland annat inom vattensäkerhet och ungas psykiska hälsa. En stor del av Trygg-Hansas kommunikation handlar om att i förebyggande syfte, minimera risker och undvika skador i livets alla skeden. Ett mål med det nya samarbetet är därför att nå ut till ännu fler och beröra ännu mer. För att på så sätt skapa trygghet för livet.

”Det är en ära att få jobba med ett så fint varumärke, som betytt och betyder så mycket för så många. Det är också härligt att lära känna människor som är passionerade i sitt arbete och som, precis som vi, vill ha kul när vi jobbar tillsammans”, säger Louise Leo, vd på JMWGolin

 

Till toppen