H&M toppar listan
H&M toppar listan över de mest populära podcasts på Itunes Musicstore idag med en kort videosnutt om samarbetet med Kylie Minouge och öppnandet av deras butik i Shanghai.
I podcasten varvas en Kylieintervju, kundintervjuer som beskriver H&M som mode man kan ha råd med (huvudbudskap?) med bilder från visningen. Dessutom visar de bilder på Kyliekollektionen med priser. Budskapet blir återigen tydlig – mode du har råd med.
Imponerande att ett kommersiellt företag som H&M toppar pod-listan. Och är dessutom ett bevis på att H&M tillhör den högre divisionen inom marknadskommunikation på global nivå. Konsumenterna vill ha deras reklam. De har hittat flera enkla koncept, däribland samarbeten med kändisar (Madonna och Kylie) och designers (Viktor&Rolf, Stella McCartney och Karl Lagerfeld). Kommunikationsplattformar som leder till att konsumenterna uppmärksammar dem och köper deras kläder. Och medierna skriver om dem.
BjM