Offline Phising Experiment – Kan vi få ditt kort tack?

bild12

Tidigare i vår genomförde vi ett experiment i centrala Stockholm tillsammans med Microsoft och Intel. En reklamskylt från Clear Channel spelade en central när de välkända teknikbolagen undersökte om vi är mer kritiska i vår fysiska miljö än vad vi är online.

Runt om i världen drabbas människor av olika typer av phisingattacker och nätbedrägerier. Ofta för att vi är oförsiktiga och luras av vad vi tror är välkända avsändare. Vad händer om vi utsätts för samma situation i en fysisk miljö? Tillsammans med Microsoft och Intel bestämde vi oss för att testa.

Hur det gick? Se själv.


Reklamfilmen är en del av den nationella Windows 10-kampanjen Säkerhetslyftet som introducerades tidigare i vår. Syftet är att hjälpa Windows-användare att uppgradera till en säkrare och bättre version av Windows. I den första kommunikationsvågen beskrev barn framtidens datorhot.

Filmen producerades tillsammans med våra vänner på Makeriet.

PS. Tack Eva-Mia, Daniel, Johanna, Andreas och Camilla för att ni är så modiga.

Till toppen