Kurs: Sociala medier i marknadsmixen

Vad är sociala medier och vad är nyttan för ditt företag?

Vi ger också företagsbloggkurser som du kan läsa mer om här.

Vi ger under kursen en genomgång av det nya medielandskapet och företagens utmaningar och möjligheter. Med dialogen och konversationen som nav istället för megafonen krävs ett nytänk och en förståelse. Konversationsmarknadsföring kräver ett nytt förhållningssätt. Under kursen får ni en genomgång av sociala medier från bloggar, via mikrobloggar till olika sociala nätverk som till exempel Facebook och YouTube. Vi visar exempel på hur dessa medieaktiviteter på ett nytt sätt är mätbara och hur viktiga sociala medier är i företagets varumärkesbyggande. Grundfrågan är: om dagens mediavärld har konversationen som nav: lyssnar du och konverserar du?

En fullspäckad dag som ger dig kunskap och idéer om hur du kan använda dig av sociala medier i din marknadsföring. Hur kan du med hjälp av sociala medier kommunicera med nuvarande och potentiella kunder samt bygga företagets varumärke – på ett trovärdigt, effektivt och snabbt sätt?

Kursdatum: kontakta JMW för aktuella kursdatum

Dessutom ger vi den 2 februari en specialkurs med fokus på Hälsa 2.0 i det nya medielandskapet för läkemedelsbranschen i samarbete med Svenska Nyhetsbrev (anmälan till dem för den kursen).

Kostnad: 6 495 kr exkl. moms.

Sociala mediekursens innehåll:

  • Hur har mediekonsumtionen förändrats
  • Hur kan vi som företag använda sociala medier för att få ut våra tjänster/produkter
  • Hur kommunicerar kunder om våra produkter/tjänster och hur påverkar det oss?
  • Vilka verktyg finns? Podcasting, wikis, bloggar, mikrobloggar, nätverk m.m
  • Hur kan vi använda oss av sociala medier för att nå vår målgrupp?
  • Hur kan vi använda oss av sociala medier för att bygga vårt varumärke?
  • Hur kan vi stärka relationen med konsumenterna?
  • Vilken trender ser vi idag och i framtiden?
  • Rörligt på nätet, vilka möjligheter finns det för oss här?
  • Mobilen som navet i vår kommunikation, hur påverkar det konsumenterna?
  • Vilka hinder kan finns för genomförande?
  • Vilka är möjligheterna?
  • Massor av exempel på hur företag använt sociala medier.

Föreläsare: Föreläser gör Brit Stakston, sociala medie strateg på JMW och Niclas Strandh, creative planner och sociala mediestrateg på Niclas Strandh Digital PR.

Brit Stakston är sociala mediestrateg på JMW. Hon ser med nyfikenhet på hur vi dagligen stöter på krockar mellan analoga och digitala värderingar och vill vara en guide framåt som inspirerar företag. Hon talar om ett paradigmskifte vad gäller kommunikation som är utmanande och förändrar allas roller. Brit har en bred erfarenhet av strategisk rådgivning i kommunikationsfrågor och är tillsammans med Niclas Strandh en av de skribenter och debattörer som syns mest inom området sociala medier.

Niclas Strandh
, är creative planner och sociala mediestrateg i egna företag Niclas Strandh Digital PR men också en av Sveriges mest väletablerade bloggare där Deepedition är den mest kända. Han har ett brinnande intresse för reklam, kommunikation och sociala medier. Ständigt uppkopplad och nyfikenhet på allt som kan öka närheten mellan människor, effekten av reklam och kärleken till ett varumärke. Niclas är också beteendevetare, teolog och copywriter.

Till toppen