Att vara sig själv belönades

max_rekrytering-5

I går belönades vår rekryteringskampanj för Max Hamburgare i den prestigefulla branschtävlingen Mixx Awards. Vi är glada och stolta.

Men egentligen var det ju Max Hamburgare som arbetsgivare som belönades.

Motiveringen löd:

”Att vara tidsenlig och human lönar sig. I en föränderlig värld där vi dagligen brottas med fördomar, oroliga vindar och falska nyheter så är det viktigt att vara juste! Årets vinnare har visat att det går att kombinera sunda värderingar med fantastiska resultat. Så förutom att kampanjmålen överträffades med 100%, bidrog årets vinnare till att göra världen lite vänligare.”

Inför kampanjen intervjuade vi en massa medarbetare över hela landet om varför de jobbar just på Max. En sak var gemensam för så gott som alla, den goda stämningen. Lagandan. Kamratskapet. Det ville vi göra film på.

Så vi skrev ett antal enkla manus baserade på intervjuerna och åkte ut med teamet till restaurangerna. Följdes manus? Nej. Det gjordes några tappra försök, men det var inte dramatenskådespelare vi jobbade med, utan restaurangpersonal. Istället berättade de utifrån sig själva.

Vi vann i kategorin direkt respons, dvs för högt uppmätt genomslag och effekt. Och hög effekt hade kampanjen. Max fick in över 17 000 ansökningar, en fördubbling från föregående år. Bara genom att ofiltrerat visa upp hur det är att jobba på Max. Med andra ord, en stor eloge till hur Max arbetar för att få medarbetarna att trivas. När produkten är så bra är det enkelt att göra reklam för den.

Produktionsbolag: Makeriet

Mediebyrå: Starcom

Till toppen