JMWGolin bästa byrå på Spinn 2024

JMWGolin bästa byrå på Spinn 2024

Det blev en fantastisk kväll för JMWGolin på årets Spinngala häromveckan. Åtta nomineringar resulterade till slut i fyra guld och ett silver. Nytt byrårekord som också innebar att JMWGolin blev galans mest belönade byrå under kvällen.


Bild: Team Lidl på sen och tar emot ett av kvällens priser

JMWGolin prisades tillsammans med uppdragsgivarna Lidl och Trygg-Hansa. För Lidl var det arbetet med kampanjen ”Prissänkningen” som blev kvällens stora vinnare. Totalt tre guld i kategorierna Årets Presslansering, Årets Bästa PR och Årets Realtidsaktivitet. En kampanj där JMWGolin tillsammans med Lidl bland annat arbetat fram PR-strategi, medieplan, lanseringsplan och budskap.  JMWGolin och Lidl belönades även med guld i kategorin Årets Varumärkesbyggare med caset ”En svensk mathjälte”. Det här är kategorin som fokuserar på långsiktigt kommunikationsarbete som byggt ett varumärke över flera år. Tillsammans med Trygg-Hansa vann JMWGolin också ett silver i kategorin Årets hållbarhetskommunikation för kampanjen ”Badbesiktningen”. En kampanj med syftet att öka kunskapen om vad det faktiskt innebär att vara simkunnig.

Till toppen