JMW medverkar i ny bok om marknads-PR

JMW medverkar i en ny bok om framgångsrik marknads-PR i praktiken som utkommer inom kort. ”Sveriges bästa PR”. heter den nya boken, som är skriven av PR-konsulten och författaren Peter Karaszi.
 
I boken lyfter den svenska PR-branschen för första gången på förlåten och visar hur man i praktiken planerar och genomför lyckosamma marknads-PR-kampanjer. 24 av de senaste årens mest lyckade och en del av dem prisbelönta svenska PR-kampanjer beskrivs ingående. Boken är full av information, inspiration och praktiska råd och tips om hur man kan lyckas i sitt PR-arbete.
 
JMW medverkar i boken med ett case: North Pole Bike extreme by Crescent. Ett cykellopp på Nordpolen som arrangerades av Crescent.
Cycleurope ville ompositionera Crescent från att vara ett varumärke som de senaste åren sålt mest damcyklar till att attrahera den yngre målgruppen 15-25 år och återta positionen som ett trendigt och tufft cykelmärke. Företaget ville även nå sin målgrupp på ett annorlunda sätt, med ingredienser som ungdomlighet och äventyrslust. Vad kunde de göra förutom traditionell marknadsföring som annonser, butiksaktiviteter och interaktiva aktiviteter på den nya hemsidan?

Genom att arrangera ett cykellopp på ett oväntat ställe som Nordpolen lyckades Crescent starta en ”snackis” i äventyrskretsar och få uppmärksamhet i medierna samt forum på nätet. Det bidrog till att driva trafik till hemsidan och i förlängningen sälja fler cyklar.

Anna-Lena Wallén

Till toppen