Saltå Kvarn öppnar upp för dialog
Förra veckan höll jag och Niclas Strandh, Heimer & Company vår första bloggkurs. Under de sociala mediekurser vi ger talar vi förstås också om bloggandets potential och visar på vilken missad kanal det än så länge är för svenska företag. Nu ger vi också bloggkurser, ett naturligt nästa steg och mer praktiskt inriktad för de som blivit inspirerade under sociala mediekursen. Kursen avslutas med att man till och med postar sina första inlägg.
Ett av våra första ”bloggbarn” är Saltå Kvarns betablogg. Johan Ununger som VD och Lena Ekman som informatör/webbredaktör är skribenter på bloggen. Båda lika fantastiska att arbeta med. Lena för sin långa bakgrund på Saltå Kvarn och alla de historier hon bär på om företaget och om de produkter som finns. Allt berättat med stor kärlek. Johan som jag alltid uppskattat för sin tydlighet, vision och vilja att åstadkomma något utöver det vanliga. Sedan är han också en extremt intressant företagsledare. Det finns tillfällen då man tycker om ens arbete extra mycket. Bloggkursen med Saltå Kvarn var ett sådant tillfälle.
Jag och Niclas är stolta över hur våra kursdeltagare kastat sig över uppgiften, både Johan och Lena vågar kasta sig ut boktsavligt. Provar, testar och bloggar ur sig. Johan har redan fått ge sig i kast med negativa kommentarer. Snyggt hanterat säger kommunikationskonsulten i mig.
Ska bli kul att följa detta arbete och ser fram emot nästa steg i Saltå Kvarns sociala mediearbete. Det är ett varumärke som älskas av många och här finns en stor potential att göra mycket roliga saker runt ambassadörsskapet som denna kärlek bär på.
Brit Stakston