Monolog eller dialog
Här följer en otroligt kort sammanfattning om hur man som företag bör använda sociala media:
…if a company wants to successfully utilize social media to grow their business, they need to use these tools and sites in the same way that the people that they are trying to reach.
Vidare:
When talking about social media, many companies focus on keywords such as ’followers’, ’promote’ and ’reach’. While the people that are immersed in these tools everyday, use terms like ’connected’, ’empowered’ and ’share’.
If you want to successfully use social media to grow your business, you MUST remember this: social media sites and tools are COMMUNICATION channels, not BROADCAST channels.
Jag tycker inte man behöver tillägga så mycket egentligen, om man vill fortsätta att hålla det extremt kortfattat. Men, något att tänka på är att man nu som företag konkurrerar inte bara med andra företag om uppmärksamheten, utan även med miljontals användare. Dessa användare gör allt de kan för att synas samt bli omtyckta och uppskattade deltagare i konversationen som pågår. Företag måste göra detsamma, och öppna upp för en dialog istället för att fortsätta tänka på att enbart få ut sitt eget budskap – sin agenda.
Via: The Viral Garden