Rädda Fredagsmyset blev månadens kampanj

I dag är vi extra glada då vi tillsammans med vår uppdragsgivare OLW vunnit Månadens kampanj, kategorin Alternativa Media, i Resumé.
Kampanjen Rädda Fredagsmyset genomförde vi tillsammans fredagen den 13 maj i samband med uppmärksamheten kring prishöjningen på SL:s månadskort.
Vi såg att prishöjningen, som av Stockholms finanslandstingsråd jämfördes med motsvarande tre chipspåsar, hotade stockholmarnas fredagsmys som därför behövde räddas.
OLW tömde sitt ”chipsrum” på huvudkontoret ute i Solna och tidigt på fredagsmorgonen skrevs följande statusuppdatering på OLW:s Facebooksida:


SL:s resenärer som passerade T-Hötorget på morgonen fick med sig tre påsar chips hem till kvällens fredagsmys. Chipspåsarna gick åt snabbt i morgonsolen samtidigt som meddelandet om Rädda Fredagsmyset spreds med glada hejarop som en löpeld tack vare Facebook och Twitter. Inom loppet av bara några timmar hade tre nyhetsmedier plockat upp nyheten om Rädda Fredagsmyset, OLW:s marknadsdirektör och VD intervjuades om den uppskattade insatsen och fredagsmysets betydelse samtidigt som nya fans strömmade in på OLW:s Facebooksida. Att det var just fredagen den 13 var ingen nackdel. Veckodagen var snarare en fördel.

Tack vare vårt nära samarbete med OLW och deras etablerade sociala medienärvaro kunde vi regera snabbt på en aktuell nyhetshändelse med koppling till produkt och varumärke. En framgångsrik kombination som tillsammans med endast 500 chipspåsar gav en massa positiv publicitet.

Vi vet att det bara är torsdag i dag men vi är så glada att vi nog börjar fredagsmysa redan nu!

Till toppen