Rädda Barnen till JMW
Vi är stolta över att berätta om ett av våra nya uppdrag. Rädda Barnen har valt JMW som stöd för sitt kommunikationsarbete, framför allt för att öka synligheten i de sociala medierna. Målet är att få fler att delta i arbetet för barns rättigheter och att synliggöra Rädda barnen som en aktiv engagerad aktör i barnrättsfrågor.
-Vi valde JMW eftersom de har den kompetens som behövs för att utveckla vår närvaro i de sociala medierna. Här finns mycket att göra och vi ser fram emot att få göra detta tillsammans med JMW, säger Petra Hallebrant, sektionschef kommunikation & opinion Rädda Barnen.
-För mig är Rädda Barnen ett typiskt drömuppdrag av många olika anledningar. Organisationer står inför så stora möjligheter att tänka nytt i sin dialog med omvärld och medlemmar. Det är en stor ära att få vara en del i Rädda Barnens utvecklingsarbete av deras kommunikation i det nya medielandskapet, säger Brit Stakston, ansvarig för sociala medier JMW och huvudansvarig för sociala medier i detta uppdrag.
-Vi är stolta att samarbeta med Rädda Barnen. Rädda Barnen är en organisation med en hög trovärdighet. Deras kommunikativa plattform är unik, säger Björn Mellstrand, vd JMW.