Lite stoltare

Igår var det SPINN. På galan belönades framgångsrika PR-kampanjer, kvällens stora vinnare var Alladins kampanj ”Rädda Julen”, som genomförts av Prime/Ogilvy. Grattis!

Som JMWs vd är jag stolt över att vår Tove Widemar var nominerad till årets rookie. Dessutom är jag stolt för att projektet Skvallerbyttan som vi genomfört för Microsoft blev nominerad i kategorin ”Årets konsumentkampanj under 1 000 000 kr”. Tyvärr blev det inget guld.

Men extra stolt blir vi på JMW att Microsoft belönades med pris för sitt arbete i de sociala medierna. Med motiveringen ”Genom ett konsekvent och tydligt arbete och närvaro i många olika typer av sociala medier har Microsoft Sverige förstått nyttan med sociala medier och hur det bör användas när det gäller PR och kommunikation med sina kunder.” fick Microsoft motta myNewsdesk och Lisslys specialpris under SPINN.  Det känns väldigt stort att Microsoft, deras informationschef, Christofer Björkvall, och alla deras medarbetare som är närvarande i de sociala medierna belönades för sitt arbete. Christofer var tidig med dra slutsatsen att de sociala medierna har en avgörande betydelse för att bygga och förändra perception. En sann sociala mediepionjär. Stort!

Björn Mellstrand

Till toppen