JMW vinner stort nordiskt uppdrag

JMW kommunikation har i dagarna fått det prestigefyllda nordiska uppdraget för världens ledande hotellbokningssajt, Hotels.com efter en pitch.

-Vi valde JMW och deras partnerbyråer i Norden inom ramen för Nordic Relations tack vare deras kreativitet och förståelse för de sociala medierna. De hade också goda insikter i Hotels.com´s positionering på den nordiska marknaden och vår snabba tillväxt och hur den kan förstärkas ytterligare av kraftfulla PR-aktiviteter, säger Alison Couper, kommunikationschef Hotels.com.

– Jag som hotellsamlare är extremt förtjust i det här uppdraget just av den anledningen. Hotels.com som den ledande hotellbokningssajten använder jag själv. Det här uppdraget visar också att vi har etablerat ett kunnande inom sociala medier som efterfrågas. Dessutom ger det oss chansen att arbeta tillsammans med våra nordiska kollegor som inte är ett påtvingat nätverk utan ett starkt samarbete med resultatinriktade kollegor som vi gillar att jobba med, säger Björn Mellstrand, VD JMW kommunikation.

Arbetsgrupp på JMW:
Brit Stakston, projektledare
Marika Björklund, kommunikationskonsult
Björn Mellstrand, strateg och kreativt ansvarig

De nordiska byråerna är:
Zpiker PR i Norge
Kompas kommunikation i Danmark
AC Sanafor i Finland

Till toppen