JMW + Microsoft = sant

Nu är Microsofts PR-upphandling avslutat. En omfattande upphandling är över. Microsoft och deras upphandlingskonsult är värda beröm för hur de genomförde upphandlingen. Under hela resan fanns de där och besvarade frågor. Dessutom var brieferna tydliga. Något som vi ofta saknar.

Valet föll på oss. Vi ska hjälpa Microsoft att navigera rätt i det nya medielandskapet. Navet i deras PR-arbete är nyhetsbloggen, något som vi tillsammans ska fortsätta utveckla. Personligen tror jag att det är ett sätt att arbeta som vi kommer att se mer av i framtiden. Bloggen är ett snabbare sätt att kommunicera och möjliggör dialog med målgrupperna.

Jag är otroligt stolt och glad över att vi vann. Stolt över den insats som mitt JMW-gäng genomfört. Och framförallt så jag är nyfiken på vart den resa som vi ska göra tillsammans med Microsoft kommer att ta oss. Det nya medielandskapet ställer nya krav på företag och det finns inga mallar eller beprövade metoder. Så tillsammans kommer vi att ge oss ut på en upptäcktsresa. Jag är övertygad om att vår nyfikenhet på förändringarna kommer vara ett av de viktigaste arbetsredskapen.

Att vinna en upphandling är speciellt. Ett hårt arbete får sin belöning. Långa arbetsdagar. Sena kvällar. Som blir lördagar och söndagar. En tid fylld av research, tvivel, glädje, omvärldsanalys, brainstorming, funderingar, oro, etc. Sedan presentationerna. Funderingar. Tvivel. Och sedan väntan. Att vinna är en obeskrivlig känsla. Personligen måste jag erkänna att jag faktiskt grät av lycka. Samtidigt måste jag skicka en tanke till våra konkurrenter som drog det korta strået. Vi vet hur det känns.

Björn Mellstrand

Till toppen