Hårt samarbete – Leksands Knäckebröd väljer JMW

Hårt samarbete – Leksands Knäckebröd väljer JMW

Leksands Knäckebröd

JMW är glada över att välkomna Leksands Knäckebröd som ny uppdragsgivare efter sommaren. JMWs uppdrag är att fortsätta stärka varumärket på den svenska marknaden och berätta den gedigna historia som Leksands Knäckebröd vilar på.

– Vi sökte en byråpartner som både förstår vår historia och som samtidigt vågar utmana oss. Att valet föll på JMW har mycket med deras långa erfarenhet inom hållbarhetskommunikation att göra. I JMW får vi en strategisk och kreativ kommunikationspartner som kan ge oss ytterligare dimensioner i kommunikationsarbetet tillsammans med våra övriga samarbetspartners, säger Annika Sund, Marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Leksands Knäckebröd har drivits av samma familj i sex generationer, med rötter tillbaka till 1800-talets början. Trots den långa traditionen har de både innovation och de bästa råvarorna i sitt DNA och från 1800-talet fram till våra dagar har egentligen inte så mycket förändrats. Bageriet är kvar strax utanför Leksand, och det bakas fortfarande med närodlad råg, vatten från den egna källan, jäst och lite salt. Det ändras inte på ett bra recept.

– Leksands Knäckebröd är ett gediget familjeföretag med en anrik historia. Det i kombination med entreprenörskap och en vilja att hela tiden utvecklas är väldigt inspirerande. Uppdraget känns extra roligt då vi brinner för hållbarhetskommunikation. Nu ser vi mycket fram emot att få lära känna företaget på djupet, för att skapa engagerande kommunikation, säger Louise Leo, VD på JMW Kommunikation.

Samarbetet med Leksands Knäckebröd kommer att ledas av Malou Rönnmark som är kundansvarig på JMW.

Till toppen