Inställt – Frukostseminarium: Kundtjänst på Facebook

inbjudan-frukostseminarium-550px

Uppdatering: Tyvärr får vi ställa in detta frukostseminarium, eftersom huvudpersonen har fått förhinder. Vi hoppas att vi snart kan återkomma med ett nytt datum. 

Facebook som ett verktyg för kundtjänsten? 

Svenska Dagbladet har sedan i våras använt Facebook som en kanal för kundtjänsten. Vad krävdes för att de skulle ta det steget, vilka hinder stötte de på, vilka möjligheter har de sett och vad blir nästa steg?

Det kan verka självklart att man ska ha kundtjänsten i de kanaler där kunderna finns. Men då kommer ofta tankarna om hur de andra kunderna ska reagera på det negativa som skrivs på Facebook-sidan, lyfter man inte upp alla problem till ytan då? Hur löser man det rent tekniskt, hur får man in alla ärenden i systemet?

Anna-Karin Thulin är chef för Kundservice på Svenska Dagbladet och finns på plats för att berätta om varför de tog steget och hur det gick till.

Brit Stakston är mediestrateg på JMW och kommer att berätta varför det är en bra idé att använda de nya sociala kanalerna för att hantera kundtjänstärenden.

 

När? Torsdagen den 21 november, klockan 0800-0900. Frukost serveras 0730.
Var? Hos JMW Kommunikation, Kungsgatan 24, 7tr.

 

 

 

Till toppen