Frukostseminarium ”Konsumenterna har makten”

Över 1 053 konsumenter kräver svar från Apple om hur de har hanterat en missnöjd kund på konsumentsajten Fairshopping.se. På Facebook har 300 konsumenter grupperat sig under namnet ”Det Bottenlösa Hatet mot ICA S:t Eriksplan” för att uttrycka sitt missnöje mot den lokala matbutiken. Konsumenttryck sägs även vara en av de bakomliggande faktorerna till den kommande Klimatmärkningen av mat. En rad missnöjessajter mot myndigheter och banker finns etablerade och besöks av många som känner sig orättvist behandlade.
Med andra ord organiserar sig konsumenter på olika sätt genom de sociala nätverken och Internet. Vad kan du som kommunikatörer lära av detta?

Den 6 november bjuder JMW in till ett frukostseminarium om konsumentmakt och hur företag kan använda konsumenters synpunkter för att förbättra och utveckla sina kundrelationer och tjänster/produkter. Till vår hjälp och inspiration har vi bjudit in Pål Burman, VD på Fairshopping.se.

Anmälan görs till ulrika.fagerlund(a)jmw.se senast den 5 november.  Antalet platser är begränsat – så först till kvarn principen gäller.

Välkomna till JMW tisdagen den 6e november kl 7.30 – 9.00.
Björn Mellstrand, vd

Till toppen