Filip Lindquist ny delägare i JMWGolin
För att möta en ökad efterfrågan på integrerade kampanjer och strategisk design tar JMWGolin in Filip Lindquist som ny delägare. Filip har tidigare byggt upp och drivit både reklam– och filmproduktionsbyråer, och har jobbat tillsammans med JMWGolin under de senaste åren.
Bild: Filip Lindquist
– Vi upplever att fler och fler vill ha kampanjer som utgår från en stark PR-tanke, för att därifrån tas ut i köpta kanaler. Därför är det naturligt att strategisk form och design är en del av kärnkompetensen i vår verksamhet, säger Björn Mellstrand, grundare av JMWGolin.
– Under mina år på reklambyråer har vi ofta försökt hitta PR-uttag för att förstärka reklamkampanjer. Här gör vi tvärtom. Det blir bra. På byrån finns också en lika osannolik som inspirerande bredd av personligheter, bakgrunder och kompetenser. I sådan miljö föds de bästa idéerna, säger Filip Lindquist.
Idag ägs JMWGolin av Björn Mellstrand, grundare, Louise Leo, vd, Joakim Karlsson och Samuel Garlöv, kreativt ansvariga och nu även Filip Lindquist.
– Att Filip kliver in som delägare är ett naturligt steg i vår utveckling. Att vi nu satsar ytterligare på reklam och design stärker vårt integrerade erbjudande. Vi vet att våra uppdragsgivare uppskattar att jobba tätt tillsammans i nära samarbete, och genom den här breddningen kan vi arbeta ännu tätare, avslutar Björn Mellstrand.