Studenten som badar i tacokrydda
I PR-yrket är det lätt att låsa sig vid risker och hot. Vi är riktigt bra på att rådge och guida företag rätt när det kommer till potentiella kriser. Men en lika viktig del i arbetet är att identifiera möjligheter till att göra bra kommunikation. Vilket var fallet med El Taco Trucks lilla webshopsfadäs.
På grund av den mänskliga faktorn fick kryddpåsen Smokey Spice Mix på El Taco Trucks nyöppnade webshop inget pris. Något studenten Max snabbt uppmärksammade. Han beställde 713 (!) kryddmixpåsar som han fick levererade hem till studentlägenheten i Lund. I detta läge är det ju lätt att som företag dölja sitt misstag och slicka såren. Men varför gråta över spilld tacomix när du istället kan ta tillfället i akt och ta Max till hjälp att få ut budskapet om den nya webshopen? Vilket var precis vad vi gjorde tillsammans med El Taco Truck. Efter en liten fotosession hemma hos Max på korridoren i Lund hade vi bra bilder och en kul story att dela med omvärlden.
Tacolov slutade allt väl. Det som började som ett misstag blev en PR-succé med uppmärksamhet ibland annat TV4, studentmedia och livsmedelspress. En minst sagt kul start på vårt PR-arbete tillsammans med El Taco Truck.