Nya mingelsajten Stockholmsfinest.com redan ute på hal is?

Resumé skriver idag om den nya mingelsajten Sthlmfinest.com som ska lanseras imorgon. Internet har blivit en mycket viktig marknadsföringskanal och interaktivitet blir en allt viktigare ingrediens när man skapar starka varumärken. Så långt helt rätt tänkt av Café Opera, The Plaza Club, Nox, Hotellet och Kharma.

MEN Resumés reporter frågar sedan (inte helt oväntat) Café Operas chef Abbe Ibrahim vad som skiljer Sthlmfinest.com från den redan etablerade mingelsajten Stureplan.se. Ibrahims svar:

– Det vet jag inte. Vi tänker inte så riktigt. Men jag tror att det är bra för Stockholm att få fram flera alternativ.

Antingen ligger här ett strategisk feltänk i att lansera en ny tjänst som inte skiljer sig från den dominerande tjänsten i dagsläget, eller så är det medieträningen som glappade här. För att skapa varumärken som håller i längden MÅSTE de ha en unik identitet eller på något annat sätt särskilja sig från resten. Om det enda argumentet man har för att starta en ny tjänst är att det behövs alternativ så är man ute på hal is redan innan lanseringen. Vad händer när nästa stureplansbaserade mingelsajt dyker upp?

Tips från oss: hitta er unika identitet och kommunicera den konsekvent till omvärlden, både i annonser och redaktionellt material.

ToN

Till toppen