Nej, all PR är inte bra PR. Hur man än vrider och vänder på det.

Under rubriken ”Pr-byrå vände Jens of Swedens konkurs till fördel” på Resumé döljer sig en egendomlig artikel. Här hävdas (på fullt allvar) att nyheten om Jens of Swedens konkurs i själva verket vändes till en fördel samt att pr-byrån genom en mycket smart strategi lyckades få medierna att rapportera ”exakt som pr-byrån dikterade”.

Att medierna meddelade att Jens avser starta upp en ny verksamhet efter konkursen räcker i mina ögon inte riktigt för att tala om en given pr-succé. Jag tror faktiskt att de flesta kommer att minnas att konkursen föregick av ett antal artiklar om kedjor som kastade ut Jens of Sweden ur sitt sortiment. På grund av dålig kundservice.

Saker blir inte mer sanna ju fler gånger man säger dem.

Man kan också fundera över hur media nu kommer att se på JOS? Kommer bevakningen vara lika ”positiv”? Är det intressant? Det kanske är lite tidigt att ropa hej.

FrF

Till toppen