JMWGolin söker tydligen nya medarbetare.

JMWGolin söker tydligen nya medarbetare.

Jag heter Robin och är praktikant på JMWGolin. I morse stormade Vd:n in och sa att de behöver bli fler, nu, snabbt. Och: ”Du är ju copy, skriv en annons”. Jag svarade att ”ni kan ju anställa mig”, men då var hon redan i nästa möte.

Allt är tydligen bråttom.

Så, det gäller alltså tre personer. En PR-specialist, en projektledare och en PR-manager som ska sitta hos en av deras kunder i IT-branschen.

Som PR-specialist och projektledare kommer du att göra kommunikation åt några av världens främsta varumärken, som Lidl, Microsoft MAX Burgers, Samsung och Telia. Du kommer arbeta tillsammans med andra som verkligen älskar det de gör, självklart i en oerhört omtänksam och prestigelös miljö (de sa åt mig att lägga till det) – sex våningar ovanför Kungsgatan i Stockholm. Min personliga reflektion är att du också kommer kunna hitta en behaglig balans där du jobbar som fan men också får ihop livet. Ta den här annonsen till exempel, ingen tvingar mig att skriva den just nu, 23.30 på kvällen…

Innan vi lämnar dessa roller vill jag lägga till: som projektledare är det oerhört viktigt att du kan leda projekt inom olika områden, till exempel produktion, och du måste kunna ta fram offerter och följa upp budgetar.

Som PR-manager kommer du vara pressansvarig och sköta medierelationer åt en av JMWGolins största kunder. Ditt jobb handlar om att stärka relationer med media och influencers, stötta och etablera talespersoner, samt bidra till ett långsiktigt varumärkesarbete genom PR. Du kommer leda stora som små projekt och skapa synlighet för företaget i fråga i nationell media. Naturligtvis måste du vara duktig på att skriva. Du måste också kunna jobba självständigt, vara strukturerad och social.

Låter något intressant? Skicka en ansökan till jobb@jmw.se och märk den med PR-specialist, projektledare eller PR-manager, beroende på vilken tjänst du söker.

Och vill du få en second opinion på hur det är på JMWGolin, ring mig, på: 0707-40 76 32.

/Robin

Till toppen