Guld i Roy!
Vi pratar oss gärna varma om den digitala konversationen som en allt viktigare kanal i marknadskommunikationen. I grunden handlar det om att förstå de nya mötesplatserna. Samt att säga det du vill ha sagt på ett riktigt attraktivt (läs kreativt) sätt.
Här går PR-byråerna en ljus framtid till mötes, det ser vi hela tiden exempel på. Vi är duktiga på att förvandla budskap till historier, som fastar och återberättas. Inte minst i icke-köpt media.
I går vann vår film för Forum För Levande Historias utställning ”Middag med Pol Pot” guld i kategorin alternativa media på Roy galan. Motiveringen löd:
”Ideologisk propaganda, personliga påhopp, historieförfalskning eller ett sällsynt lyckat exempel på hur man skapar intresse för en utställning om massmord. Omdömena om Middag med Pol Pot haglar.
Forum för levande Historia har på ett originellt, och mycket kontroversiellt sätt, närmat sig folkmordet i Kambodja under Pol Pots regim och skapat debatt och uppmärksamhet för utställningen. Kreatörernas verk har redan upprört många och kommande verk från dem kommer säkerligen att fortsätta med det.
Därför önskar vi belöna vinnaren och mana till efterföljd.”
En hyllning som ansvariga på Forum för Levande Historia med Hampus Brynolf i spetsen, liksom det duktiga produktionsbolaget Palladium också ska ta åt sig av.
Vi är mycket glada över ett av JMWs stoltaste ögonblick.
Joakim Karlsson