Förändringar i medielandskapet forts:

Direkt från Nordic Relations summit: 
Mycket om förändringarna i medielandskapet har under eftermiddagen handlat om trovärdighet. Ingalill Sandal, från norska Zignal, frågar vem till har vi vår tilltro till – vi kommer i framtiden ha vår tilltro till de som tillhör vår peer.

Här kommer några lösrykta citat från eftermiddagen:

  • 50 procent kommer att troligen att köpa en produkt om de läser en användargenererad kommentar på nätet.
  • 45 procent har ändrat sin åsikt om en produkt eller en tjänst som en följd av en kommentar de läst på internet-
  • 27 procent har ändrat sin åsikt om ett företag efter att ha läst en blogg.
  • Endast 14 procent av företagen följer sina användares diskussioner om företaget och deras produkter/tjänster.

Siffrorna kommer från Forrester.

Några av de frågor som diskuterades var:

  • Vilken är PR-byråns roll i det förändrade medielandskapet?
  • Måste alla företag blogga?
  • Vilken roll kommer annonsering ha i framtiden?

Nu övergår vårt möte i tre parallella workshops.

BjM

Till toppen