Förändringar i medielandskapet forts:
Direkt från Nordic Relations summit:
Mycket om förändringarna i medielandskapet har under eftermiddagen handlat om trovärdighet. Ingalill Sandal, från norska Zignal, frågar vem till har vi vår tilltro till – vi kommer i framtiden ha vår tilltro till de som tillhör vår peer.
Här kommer några lösrykta citat från eftermiddagen:
- 50 procent kommer att troligen att köpa en produkt om de läser en användargenererad kommentar på nätet.
- 45 procent har ändrat sin åsikt om en produkt eller en tjänst som en följd av en kommentar de läst på internet-
- 27 procent har ändrat sin åsikt om ett företag efter att ha läst en blogg.
- Endast 14 procent av företagen följer sina användares diskussioner om företaget och deras produkter/tjänster.
Siffrorna kommer från Forrester.
Några av de frågor som diskuterades var:
- Vilken är PR-byråns roll i det förändrade medielandskapet?
- Måste alla företag blogga?
- Vilken roll kommer annonsering ha i framtiden?
Nu övergår vårt möte i tre parallella workshops.
BjM