Alla älskar ett leende

Finns det något som smittar oss människor så är det ett leende. Finns det något man som företag kan göra, helt gratis, för att få gladare kunder så är det själv bjuda på ett (äkta) leende. Och finns det något som Coca Cola har lyckats med i denna film så är det att få både de som var med i filmen och de som ser den på nätet att le. De har lyckats skapa något som både får alla på detta amerikanska campus att prata om Coca Cola och den fantastiska colamaskinen, och som också gett miljoner tittare på nätet något att prata om och skicka vidare.

I klassisk ”dolda kameran”-stil bjuder man på något oväntat och spelar in det. Kring 1.45 in i filmen händer också något som ger filmen en liten extra viral twist – man undrar hur har de lyckats med det där? Exakt hur maskinen är riggad säger jag inte, och vad som levereras 1.45 in i filmen får du inte heller veta – en klassisk cliffhanger. Missa inte denna om du vill ha ett leende!

Filmen har blivit en riktig viral succé, och har setts över 1300 000 gånger över hela världen och fått över 5000 rankningar med ett snitt på 4,75 av 5.

Till toppen