UPS väljer JMW

Det globala logistikföretaget UPS har valt ny PR-byrå i Sverige och Finland. Valet föll på JMW tillsammans med den nordiska partnern AC Sanafor. Samarbetet inleds just när det är högtryck hos UPS, mängder med paket ska levereras i tid inför julen.

UPS är världsledande logistikföretag som servar kunder i över 220 länder och är ett av världens starkaste och mest uppskattade varumärken. Under 2012 levererade UPS mer än 4 miljarder paket och dokument.

JMW ska nu hjälpa till att stärka varumärket på den svenska och finska marknaden genom medierelationer och PR-kampanjer.

– Vi valde JMW eftersom de visade en stor insikt om våra kommunikativa utmaningar. Deras förståelse för globala varumärkens utmaningar och kunskap om det svenska och finska medielandskapet ledde till att valet föll på dem, berättar Sanja Lemez, nordisk kommunikationschef på UPS.

– Vi är stolta över att få inleda ett samarbete med ett av världens mest uppskattade varumärken. UPS är verksamma på en marknad som framöver kommer att få en allt större betydelse i takt med globaliseringen och våra nya konsumtionsmönster. När fler väljer att handla på nätet behövs starka logistikföretag som UPS. Därför känns det extra kul att få bidra med vår kompetens under UPS resa i Sverige och Finland, säger Björn Mellstrand, vd och grundare av JMW.

Till toppen