Nytt uppdrag till JMW

Nytt uppdrag till JMW

Varje år besöker över 650 000 svenskar Turkiet och det gör landet till ett av svenskarnas favoritresmål. JMW blir Turkiska Statens Turistbyrås nya PR-byrå i Sverige och Norge. Uppdraget går ut på att tillsammans med den nordiska partnern Involve få ännu fler att upptäcka Turkiet som resmål.

– Vi valde JMW eftersom de har en lång erfarenhet av arbete inom turism och visade på en kreativ höjd i sina förslag, säger Murat Kocak, direktör vid Turkiska Statens Turistbyrå.

Turkiska Statens Turistbyrås uppdrag är att informera om Turkiet och finnas som stöd för resenärer som planerar en resa till landet. JMW ska med PR och event öka intresset för Turkiet och visa på den bredd som finns. Det land där man kan kombinera sol och bad med skidåkning, storstadshelger, historiska utflykter eller shopping.

– Vi är väldigt glada och ser fram emot samarbetet. Turkiet är så mycket mer än sol, strand och bad. Att få bidra till att ge en breddad bild av Turkiet är en rolig utmaning, säger Björn Mellstrand, vd och grundare av JMW.

Till toppen