Kodak smutsar ner sitt varumärke?

Enligt bloggen Researcher idag ska Kodak genomföra en gerillakampanj med tjejer och killar på stan som ”råkar” visa att de har Kodaks logga på underkläderna.

En ny innebörd för deras gamla slogan – ”A Kodak moment”?

Detta innebär helt klart en ny inriktning för Kodaks marknadskommunikation om de fortsätter med detta manér. Från ”familjeidyll” till sexanspelningar likt en dokusåpaturné på landsbygden med Natacha Peyre eller annan valfri dokusåpaprofil.

Samtidigt som vi nyligen läste i DN om att unga människor ratar sex i reklam. Är detta ett feltänk från Kodak? Lever Kodak fortfarande i en tankevärld där all publicitet är bra publicitet?

Kodak är utan tvekan ett företag i en bransch där man utsätts för stora förändringar i omvärlden. Deras framtid hänger på deras förmåga att orientera sig i sin nya omvärld. Men det är mycket tveksamt att detta är rätt metod.

ToN

Till toppen