Kan vi tävla i kreativitet? –  Klart vi Cannes!

Kan vi tävla i kreativitet? – Klart vi Cannes!

Cannes_2 (1)_4

Nu är det snart midsommar. Sill och nubbe. Dans runt midsommarstång. 7 sorters blommor och allt det där som utgör startskottet för två intensiva veckor för kommunikationsbranschen: Cannes + Almedalen = Cannesmedalen.

Jag och Anders sticker direkt efter midsommar till Cannes Advertising Festival för att tävla i reklam mot kreatörsteam från reklambyrånätverk, independentbyråer och PR-byråer från hela världen. Vi ska representera Sverige och JMW i Cyber-kategorin. Tävla. Mingla. Inspireras på föreläsningar och key notes. Och helst av allt, vinna.

Sedan kommer vi hem och då är det Almedalsveckan. Där det minglas, tävlas om publicitet och medieutrymme, hålls inspirerande föreläsningar och event. Och knyts kontakter.

Cannes är en vecka där reklam och PR-byråer mäter sig mot varandra i kreativitet. Almedalsveckan en vecka där partier, organisationer och deras byråer kämpar om att äga agendan, ofta med kreativa grepp.

En fråga som ofta dyker upp är om det verkligen är möjligt att tävla i kreativitet? Om det tvista de lärda, men för mig och Anders är svaret självklart.

Kan vi tävla i kreativitet? – Klart vi Cannes! Nu åker vi.  

Vill du träffa JMW i Cannes?

Hör av dig till oss:

Samuel, 0709 69 29 40, samuel.skwarski@jmw.se

Anders, 0736 96 98 25 , anders.palsson@jmw.se

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för våra senaste nyheter, spaningar och tips.

Till toppen