JMWGolin vinner medaljligan i Spinn 2019
JMWGolin stod som stor vinnare när årets bästa PR-kampanjer igår kväll utsågs på SPINN 2019. Totalt fyra priser varav tre guld och ett silver vilket är nytt rekord för byrån. Tillsammans med uppdragsgivarna kammade JMWGolin hem följande priser:
- Guld i Årets Realtidskampanj tillsammans med Telia för Game of Thrones Anti Spoiler-kit
- Guld i Årets Integrerade kampanj tillsammans med MAX Burgers för lanseringen av Delifresh Plant Beef
- Guld i Årets Thought Leader tillsammans med MAX Burgers för arbetet med klimatpositiv
- Silver i Årets Varumärkesbyggare tillsammans med Lidl
– Superskoj och rättvist! Ett kvitto på hur magi kan uppstå när byrå och kund vill åstadkomma riktigt bra saker tillsammans. Tack alla, nu tar vi helg!, säger Louise Leo, VD på JMWGolin.
Som grädde på moset blev även byråns uppdragsgivare WSP utsedd till Årets kund på galan och Ellen Spångberg hyllades som en av de nominerade till Årets Rookie.
Det går att läsa mer om alla vinnare på Resumé och Dagens Opinion.
JMWGolin och MAX Burgers
JMWGolin och Telia
Bella Goldman på Lidl