#gillaboken – Brits nya bok om engagemang i ideella föreningar

Brit Stakstons (@britstakston) nya bok ”Gilla – dela engagemang, passion och idéer i sociala medier” har lanserats i Almedalen i en fullsmockad Metodistkyrka. Tillsammans med bokförlaget Idealistas har Brit skrivit boken som ger kunskap och tips och handledning i att använda sociala medier för ideella organisationer.

Tillsammans med Andreas Eriksson, från Techsoup (en av sponsorerna för seminariet), Helen Öberg, årets lobbyist och fd ordförande i Makalösa föräldrar och Felix König, från LSU, diskuterade man möjligheter och faror med sociala medier.

Brits viktigaste punkter för engagemang handlar om att integrera sociala medier i all kommunikation, att skapa trygghet och kunskap internt för att bättre fånga upp hela organisationens engagemang även på digitala plattformar. Nyckeln till sociala medier är att vara ”reaktivt proaktiv” – att svara och delta i samtalen som sker, där de sker.

Till toppen