Apropå sossar på webben

Sossarnas webbstrategi  har hamnat i fokus. På Omform förra veckan dök också diskussionen om politiker och deras arbete på nätet upp.

Jag är inte så säker på att något svenskt parti egentligen hittat riktigt rätt vad gäller användandet av sociala medier.

Det går inte heller att snegla på USA och ta för givet att t.ex. ett stort antal ”vänner” i en politikergrupp på Facebook verkligen leder till att man gör den aktiva handlingen och röstar. Jag tror det måste mer till. Vilket tekniken idag ger möjlighet till. Absolut. Men då måste man våga ge sig in i dialogen, precis som en politiker gör i gatutorgsdiskussioner och debatter.

De sociala medierna är en möjlighet till att beröra och komma i kontakt med sina kommande väljare. Låt oss då se hur det kan se ut i praktiken i Sverige idag:


Fråga 1.   Vem kom på idén?
Fråga 2.   Vem ljussatte så harmoniskt?
Fråga 3.   Vem fixade ljudet till ett sådant perfekt klassiskt burkljud?
Fråga 4.   Vad tänkte Östros när han ombads sätta sig i soffan?
Fråga 5.   Vem är nöjd med det här?
Fråga 6.   Och vem sjutton är målgruppen?

Allvarligt, kan någon berätta hur de tänkte?

Brit

Till toppen